Deel je muziek met iedereen

Na de muziekproductie zul je een plek moeten vinden waar je al je muzikale creaties onder de aandacht van je doelgroep kunt brengen. Direct na iedere productie ga je op zoek naar mediakanalen die je helpen om je liedjes voldoende gehoor te geven. Hiermee valt of staat het groeiende succes waarop je hoopt. Het is misschien niet realistisch om meteen te denken aan een hitsong, maar hoe groter je bereik is binnen je doelgroep, hoe meer je ervan kan verkopen.

Laat van je horen

Er zijn 9 manieren waarop je volgens Musicgoat.com je muziek kenbaar kan maken. De onderliggende reden kan divers zijn. Of het nu gaat om samenwerken, je fanbase uitbreiden of meer verdienen, je hebt kanalen nodig waardoor je meer van je kan laten horen, zodat je meer mensen bereikt.

Samenwerken

Samenwerken is een slimme manier om sneller bekend te worden met je muziek. Het is een manier wat al door veel artiesten is gebruikt. Je kunt in één jezelf als het ware te introduceren bij een bestaande groep mensen. Je lift eigenlijk mee op het succes van een ander.

Grotere fanbase

Een grotere fanbase krijg je alleen als je voortdurend probeert om nieuwe fans naar je toe te trekken. Je muziek moet door zoveel mogelijk mensen gehoord worden. Juist door een kanaal te vinden die heel goed is afgestemd op de doelgroep waar jij je op richt, wordt het haalbaar om meer fans te krijgen op de langere termijn.

Hogere verdiensten

Door het zoveel mogelijk delen van je liederen stel je ook zoveel mogelijk mensen in staat om je liedjes van je te kopen. Je moet dan ook bereid zijn om een marge af te staan aan de distributeur.